Formy pomocy
Klauzula informacyjna RODO
Inspektor Ochrony Danych Osobowych:
Katarzyna Graczyk, iodo@amt24.biz
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
w Złotoryi
KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
(format PDF)
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych:
- ZAMÓWIENIA PUBLICZNE W OPARCIU O PZP (format PDF)
- ARCHIWUM (format PDF)
Strona główna - Wiadomości
- piątek, 18, sierpień 2023 14:46
W związku z ogłoszeniem w dniu 16.08.2023 r. naboru do programu resortowego Ministra Rodziny i Polityki Społecznej "Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2024, Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Złotoryi w załączeniu dołącza dokumenty informujące o zasadach realizacji i naboru do Programu.
Program „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2024” – ma na celu wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym.
Wszelkie uwagi odnośnie chęci realizacji Programu proszę kierować na adres Ośrodka lub telefonicznie 76 8783021 w godzinach pracy Ośrodka.
Link do strony: https://www.gov.pl/web/rodzina/nabor-wnioskow-w-ramach-programu-resortowego-ministra-rodziny-i-polityki-spolecznej-asystent-osobisty-osoby-z-niepelnosprawnoscia-dla-jednostek-samorzadu-terytorialnego---edycja-2024
Załączniki:
- ogłoszenie: https://niepelnosprawni.gov.pl/download/ogloszenie-aoon-jst-edycja-2024-1692172855.pdf
- program: https://niepelnosprawni.gov.pl/download/program-aoon-jst-edycja-2024-1692196373.pdf
- środa, 05, lipiec 2023 07:06
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Złotoryi uprzejmie informuje, że wnioski o ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych na nowy okres zasiłkowy tj. od 1 listopada 2023 roku do 31 października 2024 roku i funduszu alimentacyjnego na nowy okres zasiłkowy tj. od 1 października 2023 roku do 30 września 2024 roku przyjmowane będą:
- od 1 lipca 2023 roku składane tylko drogą elektroniczną tj. EMP@TIA, PUE ZUS, E-PUAP, systemy bankowe
- od 1 sierpnia 2023 r. w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Złotoryi al. Miła 4, biuro ds. świadczeń rodzinnych (za budynkiem Urzędu Gminy) w dni robocze tj.:
- od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 15:00;
W przypadku, gdy osoba ubiegająca się o świadczenia rodzinne na okres zasiłkowy od 1 listopada 2023 roku do 31 października 2024 roku złoży wniosek wraz z dokumentami do dnia 31 sierpnia 2023 roku, ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych, to wypłata przysługujących świadczeń nastąpi do dnia 30 listopada 2023 roku.
W przypadku, gdy osoba ubiegająca się o świadczenia z funduszu alimentacyjnego na okres świadczeniowy od 1 października 2023 roku do 30 września 2024 roku złoży wniosek wraz z dokumentami do dnia 31 sierpnia 2023 roku, ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego, to wypłata świadczeń przysługujących za październik 2023 roku nastąpi do 31 października 2023 roku.
Jeżeli wniosek wraz z dokumentami zostanie złożony w okresie od 1 września 2023 roku do dnia 31 października 2023 roku ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych, to wypłata przysługujących świadczeń nastąpi do dnia 31 grudnia 2023 roku.
Jeżeli wniosek wraz z dokumentami zostanie złożony w okresie od 1 września 2023 roku do dnia 30 września 2023 roku ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz wypłata przysługujących świadczeń z funduszu alimentacyjnego nastąpi do dnia 30 listopada 2023 roku.
Jeżeli wniosek wraz z dokumentami zostanie złożony w okresie od 1 listopada 2023 roku do dnia 31 grudnia 2023 roku ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych oraz wypłata przysługujących świadczeń nastąpi do dnia 28 lutego 2024 roku.
Jeżeli wniosek wraz z dokumentami zostanie złożony w okresie od 1 listopada 2023 roku do dnia 30 listopada 2023 roku ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz wypłata przysługujących świadczeń z funduszu alimentacyjnego nastąpi do dnia 31 stycznia 2024 roku.
Jeżeli wniosek wraz z dokumentami zostanie złożony w okresie od 1 grudnia 2023 roku do dnia 31 stycznia 2024 roku ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz wypłata przysługujących świadczeń z funduszu alimentacyjnego nastąpi do dnia 28 lutego 2024 roku.
Druki wniosków o ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych i alimentacyjnych wraz z załącznikami można pobrać w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Złotoryi w biurze ds. świadczeń rodzinnych lub ze strony internetowej: http://gops.zlotoryja.com.pl w zakładce „Druki do pobrania”
Szczegółowe informacji udzielane są również telefonicznie przez pracowników Działu Świadczeń Rodzinnych pod numerem: 76 87 88 720.
- wtorek, 20, czerwiec 2023 12:03
- Można już płacić podatki w urzędzie skarbowym za pośrednictwem terminala płatniczego.
- Płatności kartą przyjmują też organy egzekucyjne – w urzędzie i w miejscu zamieszkania zobowiązanego.
We wszystkich urzędach skarbowych w kraju za pośrednictwem terminali płatniczych można zapłacić podatek PIT, CIT, VAT (z wyłączeniem podatku VAT z tytułu importu oraz VAT-14), opłatę od sprzedaży alkoholu i opłatę od środków spożywczych.
Płacący nie ponoszą żadnych opłat za dokonanie płatności za pośrednictwem terminala płatniczego.
- środa, 19, kwiecień 2023 12:49
Mieszkańcom zużywającym gaz do ogrzewania domów lub budynków przysługuje dodatek gazowy, czyli refundacja kosztów podatku od towarów i usług (VAT), który od stycznia powrócił do poprzedniej stawki i wynosi 23% (w 2022 roku wynosił 0%.)
Komu przysługuje dodatek gazowy?
Dodatek gazowy przysługuje mieszkańcom, którzy:
- jako główne źródło ogrzewania domu wykorzystują kocioł na paliwa gazowe (z sieci),
- wpisali lub zgłosili źródło ogrzewania do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków CEEB,
- spełniają kryterium dochodowe, czyli ich przeciętne miesięczne dochody nie przekraczają:
- 2100 zł w przypadku gospodarstw jednoosobowych lub
- 1500 zł na osobę w przypadku gospodarstwa wieloosobowych.
Weryfikacja dochodu
Wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu ustala się na podstawie dochodów uzyskanych:
- za 2021 r. – w przypadku wniosku złożonego w okresie od dnia 1 stycznia do dnia 31 lipca 2023 r.,
- za 2022 r. – w przypadku wniosku złożonego w okresie po dniu 31 lipca 2023 r. (po raz pierwszy)
Refundacja nie przysługuje osobom, które kupują butle z gazem, mają w domu wyłącznie kuchenki gazowe czy wykorzystują to paliwo jedynie do podniesienia temperatury wody. Źródło ogrzewania musi być wpisane lub zgłoszone do CEEB do dnia wejścia w życie ustawy (tj. 21.12.2022 r. z wyjątkiem nowych źródeł ogrzewania, które powinny być zgłaszana na bieżąco).
Składanie wniosku
Aby otrzymać dodatek gazowy, należy złożyć wniosek o refundację podatku VAT, dostępny w załącznikach na dole lub pod linkiem: Wniosek o dodatek gazowy
Wniosek składa osoba która zawarła umowę sprzedaży paliw gazowych lub umowę kompleksową i jest odbiorcą wskazanym w fakturze VAT.
Gdzie złożyć wniosek
Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Złotoryi, Al. Miła 4, biuro ds. świadczeń rodzinnych ( oficyna za budynkiem Urzędu Gminy Złotoryja)
lub elektronicznie np. przez EPUAP.
Złożenie wniosku za pomocą środków komunikacji elektronicznej możliwe jest poprzez wysyłkę pisma ogólnego na skrzynkę ePuap właściwego urzędu, gdzie załącznikiem będzie podpisany elektronicznie plik zawierający wypełniony wniosek o refundację podatku VAT:
Podpisanie pliku za pomocą profilu zaufanego możliwe jest poprzez stronę: https://www.gov.pl/web/gov/podpisz-dokument-elektronicznie-wykorzystaj-podpis-zaufany/.
Wysłanie pisma ogólnego na skrzynkę ePuap właściwego urzędu możliwe jest poprzez stronę: https://www.gov.pl/web/gov/wyslij-pismo-ogolne.
lub przy użyciu aplikacji mObywatel
Pobranie aplikacji mObywatel jest możliwe poprzez stronę: https://www.gov.pl/web/mobywatel-w-aplikacji/pobierz-aplikacje1
Aby złożyć wniosek, należy wybrać opcję Złóż wniosek, a następnie wybrać właściwy wniosek.
Do wniosku należy dołączyć:
- fakturę, która dokumentuje dostarczenie paliwa w okresie między 1 stycznia 2023 a 31 grudnia 2023 roku (kserokopię faktury i oryginał do wglądu),
- dowód opłacenia faktury (kserokopię dowodu wpłaty i oryginał do wglądu).
W niektórych przypadkach potrzebne mogą być dodatkowe dokumenty, wymagane do ustalenia wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego pod linkiem: dodatkowe oświadczenia wnioskodawcy
WAŻNE: Kwota VAT-u będzie zwracana na podstawie faktury rozrachunkowej za dostarczenie gazu (a nie faktury za prognozę opłat za gaz)!
Termin składania wniosku:
- do 29 lutego 2024 r. – w dowolnym momencie po otrzymaniu faktury VAT,
- po 29 lutego 2024 r. – w ciągu 30 dni od otrzymania faktury VAT, która jest przedmiotem wniosku.
Przyznanie refundacji podatku VAT nie wymaga wydania decyzji administracyjnej.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 15 grudnia 2022 r. o szczególnej ochronie niektórych odbiorców paliw gazowych w 2023 r. w związku z sytuacją na rynku gazu.
O ustawie: 1 stycznia 2023 roku weszła w życie tzw. tarcza energetyczna, chroniąca gospodarstwa domowe i podmioty wrażliwe (m.in. szpitale, szkoły, muzea, wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe, organizacje pozarządowe itp.), które zużywają paliwa gazowe do celów grzewczych. Na podstawie tej ustawy najbardziej wrażliwym odbiorcom paliw gazowych, zużywającym paliwa gazowe do celów grzewczych, przysługuje refundacja kosztów podatku od towarów i usług (VAT). Podatek VAT na gaz od stycznia powrócił do poprzedniej stawki i wynosi 23%. W 2022 roku wynosił 0%.
ZAŁĄCZNIKI DO POBRANIA: